unControl

8dfa06b61c044cae44cdb17ff969e4bd_L

Οι θρυλικές «παράνομες» κασέτες του Νικόλα Άσιμου επανακυκλοφορούν με αναβαθμισμένο ήχο σε βινύλιο από την Β-οtherSide records.

Οι θρυλικές «παράνομες» κασέτες του Νικόλα Άσιμου, που διακινούσε ο ίδιος χέρι με χέρι, συνεχίζουν την κυκλοφορία τους σε δίσκους βινυλίου, ολοκληρώνοντας έτσι τον πρώτο κύκλο εγγραφής τους.  – Οι δύο πρώτες κασέτες κυκλοφόρησαν σε δίσκο πέρυσι ενώ τώρα ήρθαν σε βινύλιο η τρίτη και η τέταρτη.

H Β-οtherSide records, η ανεξάρτητη δισκογραφική εταιρία του Δημήτρη Βασιλειάδη, παρουσιάζει την πλήρη δισκογραφία του Νικόλα Άσιμου, η οποία είχε εκδοθεί από τον ίδιο σε 8 «παράνομες» κασέτες, οι οποίες μόλις κυκλοφόρησαν σε άλμπουμ βινυλίου (και cd) με το αυθεντικό εικαστικό και ακυκλοφόρητο υλικό που βγαίνει για πρώτη φορά στο φως.

Την ηχητική επεξεργασία και το mastering από τις αυθεντικές μπομπίνες ανέλαβε ο Γιάννης Κύρης, αναδεικνύοντας τον ήχο σε πολύ υψηλό επίπεδο.

H κάθε έκδοση έχει γίνει σε 400 αριθμημένες κόπιες (170 χρωματιστές και 230 μαύρες), οι οποίες θα περιέχουν ένθετο με τους στίχους των τραγουδιών και με την κυκλοφορία των πρώτων 4 άλμπουμ, θα υπάρχουν και 50 κασετίνες με έξτρα υλικό, το βιβλίο του Άσιμου “Αναζητώντας Κροκανθρώπους” με το αυθεντικό εικαστικό, καθώς και δύο cd με ολόκληρο το συμβάν ΚΡΟΚ που έλαβε χώρα στο Σούσουρο, τον Δεκέμβρη του 1979 ενώ στο δεύτερο cd υπάρχει ένα 26λεπτο ντοκουμέντο με την μαρτυρία του ηχολήπτη Στέλιου Λογοθέτη για τις ηχογραφήσεις των κασετών.

Το δεύτερο άλμπουμ που κυκλοφορεί είναι το «Γιατί φοράς κλουβί», η δεύτερη από την 3πλη κασετοκυκλοφορία με τίτλο «Τριπλή κασέτα μπέλα με χωρίς ταμπέλα», η οποία αρχικά κυκλοφόρησε το 1979. Σε αυτό το άλμπουμ περιέχονται για πρώτη φορά τραγούδια – σταθμοί από την δισκογραφία του Νικόλα Άσιμου, όπως ο Μαραθωνοδρόμος (σε ποίηση Αργύρη Μαρνέρου) και το πασίγνωστο Με Μπαταρία.

Επίσης κυκλοφόρησε μαζί το τέταρτο άλμπουμ του Άσιμου που είναι το «Klaste eleftheros», η τρίτη από την 3πλη κασετοκυκλοφορία με τίτλο «Τριπλή κασέτα μπέλα με χωρίς ταμπέλα», η οποία αρχικά κυκλοφόρησε το 1979. Σε αυτό το άλμπουμ περιέχονται για πρώτη φορά τραγούδια – σταθμοί από την δισκογραφία του Νικόλα Άσιμου, όπως το Πανηγύρι και το Φανάρι.

Ο Δημήτρης Βασιλειάδης αναφορικά με την ταυτόχρονη διπλή κυκλοφορία δίσκων του Νικόλα Άσιμου μας δίνει περισσότερες πληροφορίες για το υλικό που περιλαμβάνουν:

«Για να δοθεί έμφαση σε αυτήν την πρώιμη περίοδο του Νικόλα, θα κυκλοφορήσουν και μερικά κουτιά που θα περιέχουν το βιβλίο του Νικόλα “Αναζητώντας Κροκανθρώπους” αλλά με το αυθεντικό εξώφυλλο της πρώτης έκδοσης, καθώς και δύο cd όπου για πρώτη φορά θα δει το φώς το συμβάν ΚΡΟΚ που διοργάνωσε ο Νικόλας στην μπουάτ Σούσουρο στην Πλάκα την Τρίτη 11 Δεκεμβρίου 1979. Σε αυτό το συμβάν, διαδραματίστηκε ένα σουρεαλιστικό σκηνικό όπου σχεδόν ο κάθε ένας μπορούσε να πάρει το μικρόφωνο και να αλληλεπιδράσει με το κοινό. Ακούγονται κατά διαστήματα μέσα στο γενικότερο ηχητικό χάος, η τραβεστί Σόνια να τρολάρει επιτυχίες των 60’ς, ο Άρης Ρέτσος, ο Γιώργος Πιτροπάκης, ο Δαβίδ ο Σεπτός (ο οποίος επιμελήθηκε και το υπέροχο εικαστικό), ο Χρήστος Ζυγομαλάς με την μπάντα του, ο οποίος παίζοντας αξιοπρεπέστατο μπλουζ προσπαθεί να σώσει την κατάσταση και τέλος ο Θάνος Ανδριανός, ο οποίος ως ιδιοκτήτης της μπουάτ προσπαθεί μάταια να προλάβει τα επεισόδια. Η επεισοδιακή βραδιά τελειώνει με τον Άσιμο να φωνάζει ότι “Με πενήντα φράγκα που δώσατε, τι θα δείτε ρε μαλάκες? Τα αρχίδια μου!”, κατεβάζοντας τα βρακιά του επί σκηνής και φυσικά ακολούθησε το απίστευτο μπάχαλο.

Στο δεύτερο cd θα υπάρχει και ένα ηχητικό ντοκουμέντο από τον ηχολήπτη των 4 κασετών, τον Στέλιο Λογοθέτη, στο οποίο καταγράφει τις αναμνήσεις του από την διάρκεια των ηχογραφήσεων, ενώ ακούγονται πρόβες με τον Νικόλα.

Το υλικό συνολικά και για τους 4 δίσκους έχει αναβαθμιστεί σε τεράστιο βαθμό από τον Γιάννη Κύρη, μουσικό από το 60 στους ULS (με Σταμάτη Σπανουδάκη) και Nuono Cinquetti, ενώ στα τέλη του 70 και αρχές του 80 έπαιζε στους Σύνδρομο.
Για το αν υπάρχει διαφορά με την έκδοση της ΕΜΙ των παράνομων κασετών του Άσιμου στο διπλό cd, ο παραγωγός δίσκων μας αναφέρει: «Σε σχέση με το cd της EMI, εκτός του ηχητικού τομέα, η μεγάλη διαφορά έγκειται στο ότι το διπλό αυτό cd περιείχε ως ένα είδος συλλογής, τραγούδια από όλες του τις κασέτες, κάτι που δεν ήθελε με τίποτε ο ίδιος όσο ζούσε, ενώ στα βινύλια έχουμε επικεντρωθεί στα έργα ένα προς ένα».

«Τον καλλιτέχνη και άνθρωπο που έζησε και αμφισβήτησε με συνέπεια και πίστη αυτόν τον κόσμο της βαρβαρότητας».

Κατηγορίες: Legends, TOP
    • unControl

unControl unControl